Budowa motoroweru

Budowa...

 

Budowa motoroweru

 

 

 Budowa układu napędowego

I.    Silnik (spalinowy, dwusuwowy, z zapłonem iskrowym).

 II.    Sprzęgło (wielotarczowe mokre) - jego zadaniem jest przenoszenie momentu obrotowego z koła zębatego przekładni łańcuchowej na wałek prowadzący do skrzynki przekładniowej.

III.   Skrzynka przekładniowa - umożliwia dobranie właściwego przełożenia pomiędzy silnikiem
a kołem napędzanym.

IV.   Układ zasilania - jego zadaniem jest doprowadzenie paliwa do silnika oraz wytworzenie mieszanki paliwowo - powietrznej.

V.     Instalacja zapłonowa -
powoduje pojawienie się iskry zapoczątkowującej suw pracy silnika spalinowego.

VI.  Układ wylotowy (wydechowy)
 jego zadaniem jest odprowadzenie spalin z silnika oraz wytłumienie występującego przy tym hałasu.

Obowiązkowe wyposażenie motoroweru to: 
 

  • światła:
    • jedno światło mijania barwy białej lub żółtej selektywnej z przodu, oświetlające drogę na odległość co najmniej 30m przed pojazdem (przy dobrej przejrzystości powietrza) i nieoślepiające jadących z przeciwka,
    • jedno tylne światło pozycyjne barwy czerwonej,
    • światło odblaskowe czerwone o kształcie innym niż trójkąt umieszczone z tyłu,
    • boczne światło odblaskowe o kształcie innym niż trójkąt, barwy żółtej samochodowej, jedno lub dwa z każdej strony pojazdu.
  • numer rozpoznawczy lub numer
  • identyfikacyjny (VIN oraz tabliczka znamionowa)
  • dwa niezależne, skutecznie działające hamulce,
  • dzwonek lub inny sygnał ostrzegawczy o nieprzeraźliwym dźwięku,
  • tłumik wydechu,
  • lusterko wsteczne umieszczone po lewej stronie pojazdu,
  • podpórka,
  • uchwyt (uchwyty) dla pasażera,
  • czytelny numer silnika.