Budowa motoroweru
Budowa...
Budowa motoroweru
Budowa układu napędowego
I. Silnik (spalinowy, dwusuwowy, z zapłonem iskrowym).
II. Sprzęgło (wielotarczowe mokre) - jego zadaniem jest przenoszenie momentu obrotowego z koła zębatego przekładni łańcuchowej na wałek prowadzący do skrzynki przekładniowej.
III.
Skrzynka przekładniowa
- umożliwia dobranie właściwego przełożenia pomiędzy silnikiem
a kołem napędzanym.
IV. Układ zasilania - jego zadaniem jest doprowadzenie paliwa do silnika oraz wytworzenie mieszanki paliwowo - powietrznej.
V.
Instalacja zapłonowa -
powoduje pojawienie się iskry zapoczątkowującej
suw pracy silnika
spalinowego.
VI.
Układ wylotowy
(wydechowy)
jego zadaniem jest odprowadzenie
spalin z silnika oraz wytłumienie
występującego przy tym hałasu.
Obowiązkowe wyposażenie motoroweru to:
-
światła:
- jedno światło mijania barwy białej lub żółtej selektywnej z przodu, oświetlające drogę na odległość co najmniej 30m przed pojazdem (przy dobrej przejrzystości powietrza) i nieoślepiające jadących z przeciwka,
- jedno tylne światło pozycyjne barwy czerwonej,
- światło odblaskowe czerwone o kształcie innym niż trójkąt umieszczone z tyłu,
- boczne światło odblaskowe o kształcie innym niż trójkąt, barwy żółtej samochodowej, jedno lub dwa z każdej strony pojazdu.
- numer rozpoznawczy lub numer
- identyfikacyjny (VIN oraz tabliczka znamionowa)
- dwa niezależne, skutecznie działające hamulce,
- dzwonek lub inny sygnał ostrzegawczy o nieprzeraźliwym dźwięku,
- tłumik wydechu,
- lusterko wsteczne umieszczone po lewej stronie pojazdu,
- podpórka,
- uchwyt (uchwyty) dla pasażera,
- czytelny numer silnika.